Enfoque y alcance

Letras Históricas has a multidisciplinary approach and even if it is directed to a different audience specialized, also seeks to reach readers with broader interests, without forgetting that students of history and the social sciences in general are for the magazine very important in the dissemination of knowledge.

Esta sección es exclusiva para la dirección de la revista.

Sin comprobar Abrir envíos Comprobado Indizado Sin comprobar Evaluado por pares

Entramados

Artículos y ensayos productos de una investigación orignal e inéditos

Testimonios

Artículos productos de investigación original que aportan documentos, imagenes, mapas, planos, etc.

Lecturas de lo ajeno

Reseñas de libros

Comprobado Abrir envíos Comprobado Indizado Sin comprobar Evaluado por pares

Obituario

Página legal

Colaboración especial

Proceso de evaluación por pares

Letras Históricas received articles, essays and testimonies that must undergo a process of review in which at least two opinions should be passing. The opinions will be double-blind peer which ensure the anonymity of the parties.

Política de acceso abierto

This journal provides open access to its content, based on the principle that offer the public free access to research support to a greater global exchange of knowledge.

Comité Editorial

Ignacio Almada Bay (Colegio de Sonora, México), Salvador Álvarez (El Colegio de Michoacán, México), Maria Aparecida de S. Lopes (Californa State University, Fresno, EUA), Liliana Barela (Instituto Histórico de la Ciudad de Buenos Aires, Argentina), Celina G. Becerra Jiménez (Universidad de Guadalajara, México), Salvador Bernabeu (Escuela de Estudios Hispanoamericanos, España), Walther L. Bernecker (Universidad Erlangen Nürnberg, Alemania), Thomas Calvo (El Colegio de Michoacán, México), Mario Camarena (DEH-INAH, México), Luc Capdevilla (Universidad Rennes 2, Francia), David Carbajal López (Universidad de Guadalajara, México), Roberto Castelán (Universidad de Guadalajara, México), Ana María de la O Castellanos Pinzón (Universidad de Guadalajara, México), Eduardo Cavieres (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile), José Carlos Chiaramonte (UBA, Argentina), Chantal Cramaussel (El Colegio de Michoacán, México), Robert Curley Álvarez (Universidad de Guadalajara, México), Juan Manuel Durán (Universidad de Guadalajara, México), Andrés Fábregas Puig (CIESAS-Occidente, México), Graciela de Garay (Instituto Mora, México), Dominique Godineau (Universidad Rennes 2, Francia), Martín González de la Vara (El Colegio de Michoacán. México), Serge Gruzinski (EHESS, Francia), Carlos Herrejón Peredo (El Colegio de Michoacán, México), Antonio Ibarra (UNAM, México), Águeda Jiménez Pelayo (Universidad de Guadalajara, México), Gladys Lizama Silva (Universidad de Guadalajara, México), Oscar Mazín (El Colegio de México, México), Jean Meyer (CIDE, México), Zacarías Moutoukias (Universidad París VII, Francia), Katharina Niemeyer (Universidad de Colonia, Alemania), Samuel Octavio Ojeda Gastélum (Universidad Autónoma de Sinaloa, México), Lilia V. Oliver Sánchez (Universidad de Guadalajara, México), Guillermo de la Peña (CIESAS-Occidente, México), Angélica Peregrina Vázquez (El Colegio de Jalisco, México), Horst Pietschmann (Universidad de Hamburgo, Alemania), José María Portillo (Universidad del País Vasco, España), Barbara Potthast (Universidad de Colonia, Alemania), Julia Preciado Zamora (CIESAS-Occidente, México), Aristarco Regalado Pinedo (Universidad de Guadalajara, México), María Eugenia Romero Ibarra (UNAM, México), Rafael Sagredo (Pontificia Universidad Católica de Chile, Chile), Justina Sarabia (EEHA, España), Refugio de la Torre Curiel (Universidad de Guadalajara. México), Federico de la Torre (Universidad de Guadalajara, México), Antonio Torres Montenegro (Universidad Federal de Pernambuco, Brasil), Gabriel Torres (CIESAS-Occidente, México), Sergio M. Valerio Ulloa (Universidad de Guadalajara, México), Javier Villa-Flores (Universidad de Illinois en Chicago, EUA), Eric Van Young (Universidad de California en San Diego, EUA).